Parijs van Oost-Europa - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Liza - WaarBenJij.nu Parijs van Oost-Europa - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Liza - WaarBenJij.nu

Parijs van Oost-Europa

Door: Liza van der Veeken

Blijf op de hoogte en volg Liza

18 Juli 2012 | Kroatië, Zagreb

Een naam die deze stad zeker waarmaakt! Na drie dagen in Budapest te zijn geweest kunnen we het daar alleen maar mee eens zijn, ondanks dat Joris het een ‘poepstad’ blijft noemen (omdat ik hier al eerder ben geweest). Om te voorkomen dat er dadelijk weer een ellenlang verhaal komt vat ik even in het kort samen wat we de afgelopen dagen hebben gedaan:
- Verkeerd gereisd/gelopen naar ons hostel op de eerste dag (soms kunnen mannen wel beter kaartlezen dan vrouwen….)
- Prachtig uitzicht gezien over de stad vanaf zowel Castle Hill als Gellert Hill (zowel overdag als ’s nachts) met zeer mooie foto’s als resultaat!
- Heerlijk een dagje gebadderd in de grootste spa van Budapest (met 3 buitenzwembaden, vele baden binnen, verschillende sauna’s en stoombaden). Kortom: ontspanning!
- Volledig ontspannen liepen we bij de spa naar buiten en daar stonden ze te filmen voor een Engels tv-programma (?). Dat vrouwtje vertelde over de spa waar wij waren dat het een van de grootste in Europa was, maar na 4x filmen zei ze haar tekst nog steeds niet goed (Joris en ik lagen inmiddels in een deuk) en zijn we toch maar naar de metro gelopen.
- Relaxen in het hostel.
- De hoogtepunten van Budapest bekeken.
- Avondfoto’s gemaakt bij het Heldenplein.
- Vele metroritjes gemaakt.
- 3.5kg watermeloen voor 1.50 euro samen opgegeten binnen een halfuur.
- Chillen met muziek aan de Donau.
- 3 kwartier gewacht op het treinstation om een reservering te kunnen maken voor de trein naar Zagreb (ja zo druk was het!). Vervolgens wilden we naar de markt en boodschappen gaan doen, maar ik was natuurlijk zo slim geweest om mijn geld te vergeten dus konden we eerst weer terug naar het hostel….
- 1x Subway gegeten en 2x zelf gekookt (= Joris 2x pizza en liza 2x brood met ham/kaas/ei/champignons).
- Een gratis tour half gevolgd en er vervolgens tussenuit geglipt (echt heel veel was het niet en bovendien hadden we de rest bestemmingen op de route al bekeken).

Goed.. dat was wel weer genoeg opgesomd van ons verblijf hier. Sinds beelden meer zeggen dan woorden heb ik een aantal foto’s toegevoegd voor de liefhebbers.

Ow en ehhm inmiddels zijn we alweer veilig aangekomen in Zagreb, na een enorm onnozele douanecontrole. We hadden maarliefst vier mensen die langs kwamen, waarvan twee mensen onze paspoorten kwamen controleren (ja ja we hebben een stempel!) en twee anderen kwamen onze bagage controleren.. pff! En om het nog leuker te maken is een van de wieltjes van onze koffer afgebroken dus dat sleept lekker voort… Anyway nu in ons heerlijke tweepersoonsbed in Zagreb, zo douchen en dan lekker pitten!