Lange reis, vies mannetje en een prachtig uitzicht - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Lange reis, vies mannetje en een prachtig uitzicht - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Lange reis, vies mannetje en een prachtig uitzicht

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

19 Maart 2014 | Thailand, Chaweng Noi Beach

’s Morgens moesten we alweer vroeg op, want we werden om 7.00 uur opgehaald om naar Koh Samui te gaan. Eerst mochten we achter in een pick-up truck waarmee iedereen werd opgehaald. Vervolgens moesten we ons ticket kopen voor het busje naar Surat Thani, de bus van Surat Thani naar de pier & de boot naar Koh Samui. Om 8.00 uur konden we dan eindelijk instappen in het busje naar Surat Thani, maar ow ow ow, wat een rit zeg. Om te beginnen maakte de chauffeur al na 5 minuten een tussenstop en niemand had een flauw idee waarom. Hij stapte een paar keer uit, waste zijn autoruit even, stapte weer in, stapte weer uit en stapte tot slot weer in om verder te rijden. Vervolgens stopte de chauffeur, 5 min later, weer. Hij stapte uit, liep een rondje, stapte weer in en we gingen weer op weg. Weer 5 min later stopte de chauffeur aan de zijkant van de weg om eten voor zichzelf te kopen, rijst met kip….
Afijn, toen gingen we dan eindelijk op weg. Maar… we zijn er nog niet: na zo’n halfuur rijden stopte de chauffeur weer. Dit keer pikte hij 4 Thaise meisjes op (wat volgens ons absoluut niet de bedoeling was), die hij net voor het eind van onze rit weer afzette (waarvoor we overigens om moesten rijden!!).

Tijdens de rit stopte de chauffeur nog een keer om eten te kopen, dit keer een zakje met appeltjes. Het ergste moest echter nog komen… de chauffeur ging uitgebreid zitten smakken bij ieder stukje appel dat hij at.. IEW!!! Deze smakgeluiden hebben we al met al zo’n half uur aan moeten horen… Terwijl de chauffeur lekker zijn appeltje zat te eten en als een malle over de weg reed (dat doen heel veel Thai hier overigens, maar dit sloeg echt alles) verzette hij steeds zijn achteruitkijkspiegel. Dan weer naar boven, dan weer iets naar links, dan weer iets naar rechts. Op een gegeven moment kon ik (Liza) zien dat de chauffeur de spiegel richtte op de bovenkant van mijn topje… drie keer raden: toen ik mijn topje omhoog deed was het niet meer interessant en werd de spiegel weer verzet…

Na de dollemansrit van zo’n anderhalf uur kwamen we dan eindelijk aan in Surat Thani. Hier moesten we even wachten, maar om half elf stapten we in de bus op weg naar de pier. Daar kwamen we vervolgens om kwart voor 12 aan en om 12 uur vertrok de boot, een mooie aansluiting dus. De boot startte om precies 12 uur zijn motoren en weer anderhalf uur later kwamen we dan eindelijk aan op Koh Samui. Hier stonden vele ‘lokkers’ klaar om ons in een van de vele taxi’s, busjes of tuk tuks te stoppen en naar ons hotel te rijden. We kozen voor een mini-busje en na nog eens drie kwartier kwamen we EINDELIJK aan op onze bestemming: de Jungle Club. Eenmaal daar aangekomen waren we de hele reis al meteen vergeten, want wat een prachtig uitzicht hebben we hier (zie de foto’s).

Omdat het hierboven zo mooi is, we kunnen genieten van een prachtig uitzicht en er ook nog eens een heerlijk zwembad is besloten we om de rest van de dag hier door te brengen. We hebben lekker gezwommen, genoten van de zon, ’s avonds wat gegeten en de dag afgesloten met een mojito en een pina colada…

Voor nu laten we het hierbij, want morgen staan we weer heel vroeg op om de zonsopgang te kunnen zien!