Visjes, koraal en schommelen op zee - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Visjes, koraal en schommelen op zee - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Visjes, koraal en schommelen op zee

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

22 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

Voor vandaag hadden we een snorkeltour geboekt. Om half tien zouden we opgehaald worden. We wilden graag nog wat foto’s kunnen maken van het onderwaterleven dus gingen we ’s morgens nog even snel op zoek naar een winkel die onderwatercamera’s verkocht. Helaas, alle winkels gingen pas om half tien open. Geen onderwatercamera dus.

Volgens Thaise traditie, althans van wat we tot nu toe hebben gezien, werden we te laat opgehaald. Het mannetje van de taxi was er om kwart voor tien. Aangezien de rit maar 2 kilometer was naar de pier stapten we al voor 10.00 uur op de boot. En toen begon het… de golven golfde en de boot deinde mee. Sommige golven waren wel 1.5 meter hoog en de boot klotste en botste op het water. Liza’s maag ging alsof ze in een achtbaan zat. Dit gevoel werd nog versterkt toen we bij de eerste stop (Shark’s bay) in het water sprongen. Daar deinden we met onze snorkelsets op ons hoofd en het reddingsvest om ook mee op het water. Liza werd misselijk. Eenmaal terug op de boot (na zo’n halfuur in het water te hebben gedobberd) kon Liza het niet meer houden. Ze ging op de boot liggen, kreeg een reispil van een Iranier die ook mee was op de boot, maar dit mocht helaas niet baten. Ze stond op, ging zitten en 5 minuten later lag haar ontbijt in zee, op de boot en op haar been…

Hierna ging het echter een stuk beter, het uitgooien van het ontbijt had zowaar geholpen! Wat ook mooi was, was dat het water (we vaarden naar de andere kant van het eiland) een stuk rustiger werd, bijna stil. We maakten nog twee tussenstops en snorkelden daar rond. Wat een mooie visjes en wat een mooi koraal!

Ow trouwens, nog even vergeten te melden: voor we op de boot stapten hadden we nog een onderwatercamera bemachtigd. Weliswaar had deze een ouderwets filmrolletje erin, maar we konden wel foto’s maken! Dat hebben we dan ook gedaan :)

De laatste stop was bij een eiland waarvan we de naam alweer zijn vergeten (het leek op nyung yang.. zoiets in ieder geval). We kregen twee uur de tijd om onszelf hier te vermaken. Het was erg toeristisch, een beetje jammer, want hierdoor was het koraal ook al deels vertrapt. Gelukkig gingen de meeste toeristen niet zo ver de zee in, wat wij natuurlijk wel deden, dus hebben we toch nog wat moois gezien!
Na het bezoek aan het eiland gingen we weer terug naar de pier en vervolgens door naar het resort. ’s Avonds hebben we nog een mooie avondwandeling gemaakt en voor de laatste keer nog van wat cocktails genoten.

Zo, dat was het weer voor nu. Morgen gaan we op weg naar Chumpon en via daar met de nachttrein terug naar Bangkok om onze laatste dag daar door te brengen.

Groetjes vanuit Koh Tao,
Liza en Menno