Een goed begin… - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Een goed begin… - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Een goed begin…

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

09 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Voor vertrek dachten we alles voor onze vakantie in Thailand goed geregeld te hebben. Nou ja, dat was ook zo, maar toch liep het wat anders dan gedacht. Voornamelijk de taxirit…

Gistermiddag zijn we bij Menno’s ouders wezen lunchen. Het plan was om daarna met de trein van Utrecht naar Schiphol te gaan. Toen we echter nog even op het station waren zagen we dat er (om 14.00 uur) geen treinen reden naar Schiphol i.v.m. een aanrijding. Gelukkig was Wies zo lief om ons met de auto naar Schiphol te brengen waardoor we toch mooi op tijd onze koffers in konden checken. En toen was het wachten tot 17.30 tot we zouden vertrekken.
Eenmaal in het vliegtuig en op de startbaan werd na een hard geluid van het starten van de motoren de startprocedure ineens afgebroken. Dus nog een rondje rijden en terug naar de startbaan om het opnieuw te proberen. Resultaat… gelukt!
Na een 10 uur durende vlucht, waarin we beiden nauwelijks geslapen hebben kwamen we dan om 10.00 uur (Thaise tijd = 4.00 uur Nederlandse tijd) aan op het vliegveld. Na de paspoortcontrole lagen onze backpacks al op de bagageband en konden we zo doorlopen. Toen nog even zoeken, maar binnen een kwartiertje hadden we de man gevonden die ons met de taxi op kwam halen en ons naar het hotel zou brengen. En… toen begon het. Hieronder in het kort een opsomming van het avontuur:
1) De taxichauffeur wist de weg naar het parkeerdek waar hij zijn auto had geparkeerd niet meer. Dit met als gevolg dat we zo’n vier keer hetzelfde rondje hebben gelopen (roltrap op, roltrap af) om bij het juiste parkeerdek te komen.
2) De tank van de taxi was bijna leeg, dus moesten we na 5 minuten al een tussenstop maken bij het tankstation.
3) De automaat van de auto werkte niet zo goed meer, waardoor de auto telkens bijna (en 2x helemaal) afsloeg wanneer er langzaam gereden moest worden.
4) De taxichauffeur wist de weg niet naar het hotel.
5) Omdat de taxichauffeur de weg niet wist, wilde hij bellen naar het hotel om de weg te vragen. Echter was zijn beltegoed op. Dus moesten we nog een tussenstop maken bij een winkeltje, zodat de taxichauffeur beltegoed kon halen, om het hotel te kunnen bellen om de weg te vragen.
Dus…… een uur later waren we eindelijk in het hotel. Toppertje! Gelukkig koste de rit maar zo’n 12 euro, een schrale troost….

De rest van de dag was een stuk leuker! We zijn naar het paleis geweest; hebben een boottochtje over de rivier gemaakt; zijn naar de flower market geweest & hebben lekker de toerist uitgehangen!

Nu lekker slapen en morgen weer vroeg op (6:00 uur) om op 7:00 uur op de fiets te stappen voor een fietstocht door Bangkok :)

Groetjes vanuit Bangkok,
Liza en Menno

• 09 Maart 2014 - 23:16

Papa:

helemaal geweldig voor jullie
    veel plezier en ..................
    kijk goed uit.wees op je hoede
    have fun

• 12 Maart 2014 - 21:48

Vivian:

Geweldig verhaal over de taxirit, hahaha!!!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.....