Zijn we er al? - Reisverslag uit Sai Yok, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Zijn we er al? - Reisverslag uit Sai Yok, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Zijn we er al?

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

11 Maart 2014 | Thailand, Sai Yok

Inmiddels is onze derde dag in Thailand alweer bijna voorbij. Hier een overzichtje van wat we vandaag weer hebben beleefd.

Vanmorgen zijn we om tien voor acht vanaf Thonburi station (dit keer met een taxi meteen gevonden) naar Nam Tok gegaan. De trein had alleen de derde klasse, maar ondanks dat zaten we nog redelijk comfortabel.

De reis zou zo’n 4.5 uur duren. Nou ehhm… niet helemaal dus. Ondanks dat het uitzicht prachtig was, hadden we het na zo’n vijf uur wel gehad. Maar helaas, pas zes uur na vertrek arriveerden we in Nam Tok. Eenmaal aangekomen stonden er een hele hoop taxi’s klaar die allen bereid waren ons mee te nemen, waarna we gewoon voor de eerste de beste hebben gekozen. De taxi bracht ons naar Resotel pier, vanwaar een rit met de longtailboot ons laatste stukje van de reis compleet maakte door ons naar het floatel (drijvend hotel (River Kwai Jungle Rafts)) te brengen. Eenmaal hier aangkomen waren we de lange, vermoeiende reis al weer snel vergeten.

Wat een verschil met Bangkok! Hier heerst een oase van rust, de omgeving is prachtig en we konden nog lekker in de rivier zwemmen ook. De stroming is overigens wel sterk, maar gelukkig hebben we genoeg kracht in onze armen en benen om onszelf weer veilig aan een steiger te doen opheisen :)

In de middag zijn we nog even naar het dorpje geweest wat via een steiger naar het vaste land te bereiken was. Niet dat er heel veel te doen was, maar het was erg leuk om te zien hoe de mensen hier wonen (is namelijk heel anders dan in Bangkok). Ook hebben we nog de lokale tempel bezocht.

’s Avonds om half 8 werd het diner voor ons klaargezet (omdat het hier zo afgelegen is kun je namelijk niet zelf ergens gaan eten!). We kregen lekkere authentieke Thaise gerechten, met als afsluiting heerlijk vers fruit. Na ons buikje vol te hebben gegeten, hebben we nog wat avondfoto’s gemaakt en even in de hangmat genoten van de rust.
En… dat was onze dag weer voor vandaag. Tot morgen!

Groetjes vanuit Nam Tok (regio Sai Yok),
Liza en Menno

• 12 Maart 2014 - 21:52

Vivian:

Ik heb even jullie verblijf gegoogled: wauw!!!

• 13 Maart 2014 - 01:10

Liza :

Was zeker wauw Vivian, heerlijk genieten!