Bootchaos - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Bootchaos - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Bootchaos

Door: Menno van Wieringen & Liza van der Veeken

Blijf op de hoogte en volg Liza

21 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

We werden in de ochtend opgehaald om met de boot van Koh Samui naar Koh Tao te gaan. Nadat we met de pickup van de Jungle Club naar de hoofdweg gebracht waren, moesten we nog ongeveer 20 minuten wachten tot dat een busje ons kwam ophalen. Het busje bracht ons naar de pier vanwaar de boot ons naar Koh Tao zou brengen. Tot onze verbazing duurde het uitladen van de boot erg lang. Na een tijdje wachten waren wij de gelukkige die als eerste in de boot konden stappen.

Eenmaal aan boord moesten we onze rugzakken afstaan. Deze werden allemaal verzameld en op een grote hoop gegooid.
Het instappen duurde ongeveer 30 minuten, daarna vertrokken we eindelijk. We maakten nog een tussenstop bij Koh Phangan (of zoiets) wat ook weer een eeuwigheid duurde. Vele mensen moesten eruit en daarna moesten er weer anderen in. Ondertussen hadden we al meer dan een uur vertraging.
De reis ging verder. Toen we eindelijk aankwamen bij Koh Tao begon de echte chaos. Er lagen tassen voorin in het zitgedeelte, waar veel mensen naartoe probeerde te komen. Er lagen echter ook tassen op het voordek. De tassen op het voordek werden eerst op de pier gelegd dit duurde een redelijk lang (zo’n 20 minuten). Gelukkig waren wij zo slim geweest om te blijven zitten en rustig te wachten. Na veel vertraging en wachten mochten we eindelijk van boord. Toen moesten we nog een taxi zoeken. Deze was in verhouding echt enorm duur (zo’n 300 baht = 8 euro voor 2 kilometer!!) Alle taxi’s waren echter even duur, dus hebben we dit toch maar gedaan. Na de 2 kilometer durende reis kwamen we aan bij ons verblijf voor de komende 2 nachten. Eenmaal aangekomen besloten we even een wandeling te maken en de buurt van ons resort te verkennen. We aten nog wat en besloten vervolgens wat te genieten van de zonsondergang en de dag rustig aan af te sluiten.

Groetjes van Koh Tao,
Menno en Liza