De bezorging van het maatpak - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu De bezorging van het maatpak - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

De bezorging van het maatpak

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

20 Maart 2014 | Thailand, Chaweng Noi Beach

De dag begon vroeg. We hadden besloten de zonsopgang te bekijken. Voorwaarde hiervoor was wel dat we om tien voor zes op moesten staan. Met moeite kwamen we uit ons bed. We liepen naar het zwembad toe en gingen daarlangs op de stoeltjes zitten. Na even wachten begon de zon rustig aan op te komen. We maakten verschillende foto’s en toen de zon helemaal op was hadden we het wel gezien en gingen we nog even op bed liggen.

Om half elf konden we gratis met de pick-up truck vanaf ons verblijf naar het strand toe. Cheapskates die we zijn, hebben we hier natuurlijk gebruik van gemaakt. Eenmaal aangekomen op de plek waar de auto ons afzette (zo’n 50 meter van het strand, op de boulevard) gingen we voor de grap een winkel naar binnen waar ze maatpakken maakte. Menno had van iemand gehoord dat je in Thailand redelijk goedkoop een mooi maatpak kon laten maken. We vroegen wat het zou kosten als er voor Menno een maatpak (broek, colbert en gilet) gemaakt zou worden. De prijs viel inderdaad niet tegen. Dus… drie keer raden: na het model en een mooie stof te hebben uitgekozen bestelde Menno zijn maatpak. Het pak zou dezelfde dag nog af zijn, maar we moesten nog wel even tussendoor langskomen om een keer te passen.

Na de boulevard wat af te hebben gelopen kwamen we ineens een Subway tegen. Ow ow ow, wat hadden wij zin in een Westerse lunch! Na al dat Thaise eten smaakte het brood echt heerlijk! Na de lunch gingen we weer terug naar de maatpakkenwinkel, zodat Menno zijn pak kon passen. Na wat aanpassingen aan de basis van het pak was het voor ons tijd om naar het strand te gaan.

Op het strand hebben we heerlijk gerelaxt, gezwommen en zijn we (ondanks onszelf goed in te smeren) goed hard verbrand… Op een gegeven moment hadden we het wel gezien en zijn we lekker cocktails gaan drinken. Het plan was om er ieder één te drinken, maar ze waren zo lekker dat we er gewoon een paar op hebben, hihi.
Om zes uur ging konden we weer gratis met de pick up truck terug naar ons verblijf. Natuurlijk hebben we hier weer dankbaar gebruik van gemaakt.

Ow, voor we het vergeten te vermelden: het maatpak zou rond tien uur bezorgd worden bij ons verblijf. We hadden dus besloten om na het eten een filmpje te kijken om te wachten tot het maatpak er zou zijn en daarna zouden we gaan slapen… Dat liep dus even anders.

We keken een dvd (of ja, de film op de dvd) uit de collectie van het resort. Pff wat een drama, hij liep vast… het geluid viel weg en het beeld werd ineens zwart wit. Het was dan ook een lichtpuntje toen er om 9 uur ineens op de deur geklopt werd. De man van het maatpak had naar het resort gebeld om te zeggen dat hij er binnen 10 minuten was. Menno ging met de pick up truck naar beneden en wachtte en wachtte en wachte… maar de man van het maatpak kwam maar niet. Eenmaal weer boven bleek dat de bezorger had gebeld en had verteld dat hij was verdwaald. Hij was naar boven gaan lopen met de scooter en kon de weg niet meer vinden.

Afijn, uiteindelijk heeft het nog zo’n anderhalf uur geduurd voor de man met het maatpak het resort had gevonden. De film was inmiddels al lang afgelopen en we waren zo moe dat we al bijna in slaap waren gevallen toen we de scooter langs zagen rijden. Hehe, het maatpak werd geleverd!! Menno heeft natuurlijk zijn pak nog even gepast en wat bleek… het zat perfect! Toen konden we met een gerust hart gaan slapen.

Groetjes vanuit Koh Samui,
Liza en Menno