Awimbawe, awimbawe, in the jungle, the wild jungle - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Awimbawe, awimbawe, in the jungle, the wild jungle - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Awimbawe, awimbawe, in the jungle, the wild jungle

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

16 Maart 2014 | Thailand, Surat Thani

Hier even een kort verhaaltje, want we zijn erg moe...

Pff... wat een reis, het duurde maarliefst 18 (!)uur om van Ayutthaya naar Khao Sok te komen (Ayutthaya --> Bangkok --> Surat Thani --> Khao Sok). We vertrokken om half 4 met de taxi vanuit ons resort in Ayutthaya en kwamen om half 10 ’s morgens dan eindelijk aan in ‘Our Jungle House’, ons verblijf van de komende paar dagen.

Helaas waren we wat te vroeg om al in te kunnen checken, wat betekende dat we nog meer dan twee uur moesten wachten voor onze kamer klaar was. Deze tijd hebben we benut door de omgeving te gaan bekijken. Eerst liepen we langs alle huisjes en het steenstrandje met prachtig uitzicht op de kliffen. Hierna namen we de ‘nature trail’… ofwel: dwars door, onder, langs en tussen de bomen/planten/bamboe/overige begroeiing.

Uitgeput en onszelf vies voelende van de lange reis, waren we dankbaar dat de kamer klaar was na de wandeling en we lekker onder de douche konden springen. Dat was wel even schrikken, we douchten met grondwater (overigens erg schoon)… en drie keer raden: dat was koud!

Na ons te hebben opgefrist gingen we wat lunchen en het dorpje verkennen (wat een stukje verderop ligt). Omdat we te moe waren om nog heel veel te gaan doen hebben we de dag verder vrij relaxt doorgebracht. Kort samengevat: lezen, foto’s maken en heel rustig aan wat kleine stukjes wandelen.

Wat we verder vandaag al hebben gezien:
- Prachtige vlinders
- Verschillende reptielen (gekko’s, hagedisjes enzovoorts)
- Een giftige groene slang
- Aapjes, aapjes en aapjes :) (na lang zoeken gevonden toen we even aan het strandje gingen zitten… waren overigens snel weer weg toen Menno binnen 2 minuten 2x in zijn enkel werd gestoken door stomme stomme vliegen).

Groetjes vanuit Khao Sok,
Liza en Menno