In het paradijs - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu In het paradijs - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

In het paradijs

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

14 Maart 2014 | Thailand, Ayutthaya

Hey hoi allemaal, hier weer een kleine update van onze dag van vandaag.

Vanmorgen hadden we voor het eerst sinds onze vakantie hier géén wekker gezet! Drie keer raden… we waren allebei vroeg wakker, haha! Zitten al helemaal in het ritme.

Na een lekker ontbijtje zijn we naar de River Kwai Bridge gegaan en hebben daar de brug, een Chinese tempel (ja, die hebben ze hier ook) en de markt bezocht. Op de markt hebben we nog wat souvenirs gekocht en daarna zijn we, na een korte tussenstop in het resort, heerlijk gaan lunchen.

Om half twee ’s middags werden we bij het resort opgehaald door een ‘mini-van’ (die rijden hier overigens echt heel veel) en gingen we op weg naar Ayutthaya. Na zo’n drie uur reizen kwamen we aan bij ons verblijf voor vannacht…. en wat voor een verblijf. Echt gewoon ‘wauw!’, een klein parradijsje! We zitten weliswaar wat buiten het centrum, maar dat is het meer dan waard. Echt supermooi hier, zie de foto’s.

Na aankomst hebben we het er dus eerst even van genomen, en zijn we allereerst in het zwembad gesprongen. Toen we eenmaal genoeg waren afgekoeld (want geloof ons, het is hier echt TROPISCH warm, ofwel zeer vochtig en heet) zijn we met een tuk tuk naar het centrum gegaan om daar wat te eten. Na het eten hebben we nog een tempel bezocht (wat matahat) en mooie avondkiekjes gemaakt.

Tja, ehhm, dat was in het kort onze dag. Nu gaan we nog even genieten van de relaxte zitjes, het kabbelende water en het mooie uitzicht op ons verblijf voor vannacht.

Groetjes vanuit Ayutthaya,
Liza en Menno

• 15 Maart 2014 - 01:10

Liza :

Komende dagen zitten we overigens in de jungle en zullen we hoogst waarschijnlijk geen internet hebben... ofwel, we zijn dan een paar dagen onbereikbaar! :)