Een geweldige, maar vermoeiende dag - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Een geweldige, maar vermoeiende dag - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Een geweldige, maar vermoeiende dag

Door: Liza van der Veeken & Menno van Wieringen

Blijf op de hoogte en volg Liza

13 Maart 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi hoi. Hier even een kort verhaaltje, want we zijn beiden erg moe na een lange drukke dag.

Vanmorgen moesten we, voor de verandering, weer vroeg op. Dit omdat we om 8 uur opgehaald werden voor onze geboekte tour. Na een rit van zo’n drie kwartier kwamen we aan bij de Erawan watervallen. Het was een hele klim over de glibberige stenen, smalle takken en hoge opstapjes, maar uiteindelijk hebben we alle 7 watervallen bezocht. Wat een pracht, echt supermooi! Zie de bijgevoegde foto’s, pictures say so much more than words.

Na het bezoek aan de watervallen reden we door naar de Hellfire pass. Voor degenen die niet weten wat dit is: hier lag vroeger een stuk van de spoorlijn, waar tijdens de tweede wereldoorlog vele arbeiders zijn gestorven tijdens de bouw van deze spoorlijn van Thailand, via Birma, naar India. We bezochten het museum en gingen daarna via vele trappen naar beneden om de hellfire pass zelf te bezoeken. Een probleem: we waren zo ver naar beneden afgedaald, dat we bijna niet meer bovenkwamen (helemaal buiten adem…) Gelukkig was het uiteindelijk toch gelukt en konden we de tour voortzetten :)

Na de hellfire pass bezochten we nog de wooden bridge & kraese cave, waarna we nog een stukje met de trein (dezelfde als eergisteren.. haha!) gingen. Vervolgens brachten we nog een bezoekje aan de ‘bridge over de River kwai’ en waren uiteindelijk rond 6 uur weer bij het hotel.
Zojuist hebben we heerlijk wat gegeten (onder andere blauwe rijst!!) en liggen nu lekker uit te rusten van onze mooi, maar vermoeiende dag.

Tot slot: (zoals eerder al gezegd,) bekijk de foto’s, deze spreken boekdelen!

Groetjes vanuit Kanchanaburi,
Liza en Menno