Waar gingen we ook alweer heen? - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu Waar gingen we ook alweer heen? - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Liza - WaarBenJij.nu

Waar gingen we ook alweer heen?

Door: Menno van Wieringen & Liza van der Veeken

Blijf op de hoogte en volg Liza

12 Maart 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo! Hier een verhaaltje van onze dag van vandaag. De titel wordt overigens wat later in het verhaaltje uitgelegd ;)
Na een nacht geslapen te hebben in de jungle rafts werden we rustig wakker met het geluid van water en vogels om ons heen. Na het ontbijt gingen we, net als gisteren, een stuk wandelen op het vaste land. Ditmaal wilden we de mountain cliff bereiken, in de hoop een mooi uitzicht over het water te hebben.

Na een wandeling van 20 minuten kwamen we aan bij een kleine open lucht tempel die zich onder een rotswand bevond. Even later kwamen we er achter dat dit aangeduide mountain cliff was. Een beetje teleurgesteld liepen we terug naar Mon village,waar we besloten wat verder te lopen. We liepen naar boven toe en kregen tussen al het bamboe en de bomen door een mooi uitzicht op de rivier.

Na onze actieve wandeltocht gingen we terug naar onze slaapplek, waar we nog even genoten van de rust en een lekkere warme lunch nuttigde. Na de lunch pakte we onze rugzakken en gingen we terug naar de pier waar we de vorige dag met de boot waren vertrokken. Bij de pier gingen we op zoek naar een taxi, om naar Kanchanaburi te gaan. Eerst vroeg de taxi 1500 BAHT voor een rit naar Kanchanaburi(70 KM). Omdat we 1500 baht iets te veel vonden, besloten we met de taxi (voor 300 baht) naar Nam Tok te rijden en daar met de bus of de trein te gaan. De taxirit (achter in de pick up truck) was overigens erg omdat we samen met 2 andere Nederlanders reisden. Eenmaal aangekomen in Nam Tok bood de taxichauffeur ons aan naar Kanchanaburi te brengen voor 1200 BAHT (inclusief onze afgelegde reis naar Nam Tok). Gezien de lange treinreis van de dag daarvoor besloten we dit aanbod aan te nemen. Na een uur racen met hoge snelheid kwamen we aan in Kanchanaburi en bleek de prijs voor de rit 1100 inclusief 2 flesjes water (eind goed, al goed :) ).

Even tussendoor: Menno kon de naam van de plek waar we heen gingen niet zo goed onthouden en vroeg dus vaak: ‘waar gaan we ook alweer heen?’. Als Liza dan zei dat we naar Kanchanaburi gingen, zei Menno ‘ja, nu je het zegt weet ik het weer’…

Afijn, na ingecheckt te zijn in ons resort gingen we een stukje lopen in de buurt van het resort en besloten we even wat te drinken. Hier ontdekten we dat de mango die ze hier gebruiken anders smaakt dan wij in Nederland gewend zijn. De smaak doet het meeste denken aan de schil of een onrijp stuk van de mango die wij kennen (niet erg lekker). Later op de avond besloten we te gaan eten bij On’s, waar we ieder een lekker, maar erg pittig gerecht hadden. Liza moest natuurlijk een toetje die, helaas, zeer snel op was.

Na een lekker avondmaal besloten we een tuk tuk naar een avond markt te nemen. De markt was echt enorm! We hebben een stuk rondgelopen en genoten van de vele verschillende geuren en kleuren van voedsel en vele stalletjes met handelswaar. Even later besloten we (met dezelfde tuk tuk) terug te gaan naar het resort, zodat we nog wat kondenrusten en ons voor konden bereiden op onze dagtour van morgen.

Groetjes vanuit Kanchanaburi,
Menno & Liza